Kritika a urážka

Ahojte, 

v dnešnom článku sa budem venovať trošku vážnejšej téme ako zvyčajne. Vo svojom živote som už počula naozaj veľa. Začalo to už v škôlke, pokračovalo na základnej a aj teraz, aj keď už v oveľa menšom množstve, sa stretávam s rôznymi vyjadreniami na moju postavu alebo osobu. Je však dosť výrazný rozdiel medzi kritikou a hlúpou urážkou


Bolo toho naozaj veľa. Cez dyňu, knedľu, bombu, á mohla by som ešte dlho menovať. Bohužiaľ mi chvíľku trvalo, kým som si uvedomila, že tým len odpútavajú pozornosť od vlastných chýb. Nemusíte mať strach, momentálne, už by som kvôli takýmto rečiam nepohla ani brvou.Ale o inom som chcela. Niektorí ľudia, si to možno neuvedomujú, ale medzi kritikou a urážaním, je veľký rozdiel. Záleží od toho, s akým zámerom, vám to dotyční povedia. Kritiku oveľa lepšie znášame od ľudí, ktorí sú nám blízki. Najmä preto, že tým, že nám povedia niečo, možno negatívne, nám nechcú ublížiť, ale naopak, pomôcť. Pomôcť sa zbaviť chýb, vylepšiť svoju prácu, vystupovanie.... Paradoxom je, že naopak pochvalu, si oveľa viac vážime od cudzích ľudí. Konštruktívna kritika je vždy vítaná. Ani vám, sa nemusí páčiť ako sa obliekam alebo ako vystupujem. A to je v poriadku. Pokiaľ je to povedané vo všetkej slušnosti a úcte. Pretože to, že sa mi na niekom nepáči kabát neznamená, že ho môžem ponižovať. Je to otázkou vkusu a okolností. Ale nie dôvodom na urážky. 


A tu už je druhá strana mince. Pokiaľ vás niekto kritizuje so zámerom ublížiť vám alebo ponížiť, poukazovaním na vaše nedokonalosti, už ide o urážku. A tomu sa môžem len zasmiať. Alebo to úplne odignorovať. A to je aj rada pre vás, nenechajte sa vyviesť z miery hlúpou urážkou. Lebo to, že s vami nič neurobí, je pre toho, kto vám ju adresoval, rana pod pás. Kritike ani urážkam sa občas nedá vyhnúť, veď ľudia sú rôzny. A v dobe internetu, kde ľudia pod rúškom anonymity naberajú viac odvahy a silných rečí, už vôbec nie. Neboja sa siahnuť aj po invektívoch, pretože si myslia, že sú chránení internetovým priestorom. To, že svojimi slovami, ktoré tak rýchlo naklikali na klávesnici, môžu ublížiť viac ako sa zdá, si neuvedomujú, alebo to robia práve s týmto zámerom. Ja im ale nedám terč, do ktorého sa môžu striafať. Prijímam kritiku ale urážku vypúšťam a tak to robte aj vy


Bodkované šaty - Bonprix
Pančuchy - Bonprix 
Vesta - Lidl 
Kabelka - Lidl 
Topánky - Humanic 


Stretávate sa s urážkami? Naučili ste sa ich spracovať? Ponaučíte sa z dobre mierenej kritiky? Napíšte mi do komentára. 

Majte sa krásne,
vaša Dada.

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Dadka, krásne si to napísala. Kašli na ľudí, si sympatická, usmievavá mladá žena.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Každý je nějaký. Já nehledím na to, kdo jak vypadá, ale na to, jaký je uvnitř. Moc ti to sluší a fotky se taky moc povedly.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)