Ako zatočiť s jesennou depresiou?

Ahojte,

krásne dni babieho leta, už sú pravdepodobne za nami. Posunuli sa aj ručičky na hodinkách a tma je už takmer celý deň. Pred nami je zopár chladných a pochmúrnych mesiacov, ktoré sa neraz prejavia aj na našej nálade alebo zdravotnom stave. Keďže milujem leto, veľmi často prepadám jesennej depresii. Okrem bolesti hlavy, nechuti k práci a nekonečnej únave sa pridá aj zlá nálada. V dnešnom článku, mám ale pre vás pár tipov ako zatočiť s depresívnymi stavmi.


1.Čas na relax

Ako dlho ste si už nedopriali poriadny kúpeľ vo vani? V lete predsa len lepšie padne rýchla, vlažná sprcha aj niekoľko krát denne. No teraz je ten správny čas si napustiť vaňu. Aby ste to vo vani nemali príliš nudné, stačí si za pár euríčiek, dopriať voňavú, šumivú bombu. Okrem oddychu pre telo si tak vďaka vôni oddýchne aj vaša myseľ. Odporúčam vyberať jemnejšie, upokojujúce vône ako levanduľa alebo ylang- ylang, no pokiaľ máte svoju obľúbenú vôňu, neváhajte po nej siahnuť. Navodenie relaxácie spolu s aromaterapiou je jedným zo základných spôsobov, ako proti depke bojujem. Milujem osviežujúce, sladké, ovocné vône. Na fizzi.sk (instagram fizzi.sk) som si preto vybrala pár šumiviek na otestovanie. Samozrejme, v sladkých ovocných vôňach. Figa a ríbezľa, ktorej modrú môžete vidieť vo vani, malina s korením alebo grapefruit s harmančekom. Šumivé srdiečka, bomby alebo suflé, za ceny, ktoré rozhodne nezruinujú vašu peňaženku. Z naozaj veľkého výberu, si určite vyberiete aj vy. Okrem prekrásne zafarbenej vody a vône po celom byte, vašu pokožku zanechajú vyživenú a hydratovanú. K tomu si pustím upokojujúcu hudbu alebo obľúbený seriál, zapálim sviečky (mimochodom, aj tie na stránke nájdete) a vypnem. Nič na svete ma vtedy nerozhádže. Po takomto kúpeli si pripadám ako znovuzrodená. A verím, že aj vy budete.


2. Drobnosť pre radosť


V zhone času, často zabúdame, že život nie je len práca a stres. Občas aj maličkosť dokáže veľa. Napríklad aj zahnať depresiu. Som žena a tak sa netajím, že aj obyčajné nákupy mi vedia spraviť radosť. A to nemusím ani v nákupnom centre stráviť hodiny. Maličkosť do bytu, niečo malé pre mňa, alebo koláčik pre mňa a drahého, mi vedia zdvihnúť náladu. Nekončí to však len nákupmi. Od kamarátky som dostala túto milú knižku, Šťastie je... - 500 dôvodov prečo byť šťastný. V tejto knižke nájdete naozaj všetko. Od základných maličkostí ( ľahnúť si do čerstvo oblečeného posteľného prádla, uvelebenia sa do kúpeľa,..), až po zaujímavosti ako prezeranie starých fotiek, pukanie bublinkovej fólie alebo zistenia, že tvoja ponožka má pár. Musím povedať, že mi neraz zdvihla náladu a pomohla mi uvedomiť si, že aj detaily, ktoré si bežne nevšímame, vlastne vedia spraviť zázraky. 


3. Robiť niečo nové


Večery sú čoraz tmavšie a chladnejšie a s tým je spojená nechuť do ničoho. A to aj u mňa. Uvedomila som si ale, že nič sa nezmení sedením doma. Nájsť pre seba novú, nestereotypnú aktivitu, vám naženie vietor do plachiet. Je len na vás, čo si vyberiete. Či zavoláte kamošku na kávu alebo sa objednáte na masáž, ku kozmetičke alebo kaderníčke, kúpite lístky do divadla alebo do kina, kde sa už vyše pol roka chystáte alebo zájdete na kurz, o ktorom snívate už dlho. Niečo sa naučte, niečo nové vyskúšajte. My sme sa prihlásili na kurz tanca a neviem si to vynachváliť. Aj v najhoršej nálade, popri nie príliš ladných krokoch, zabudnem na starosti bežných, pochmúrnych dní. Pokiaľ ste skôr domáci typ,aj doma sa dá robiť veľa aktivít, ktoré zmenia bežnú nudnú rutinu. Krížovky, spoločenské hry, kreslenie, písanie, aj malá aktivita je niečo, čo vás zbaví depresie. 

Máte aj vy na jeseň depresiu? Aký je váš osvedčený liek? Napíšte do komentára. 

Majte sa krásne,
vaša Dada. 




You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)