Buongiorno ITALIA ! :)

Ahojte, 


ako už ste asi zaregistrovali, dnešný článok bude plný fotiek a krásnych zážitkov z našej dovolenky v Ríme. Áno, bude toho dosť a ešte teraz, keď som vyberala fotky do tohto článku, cítim tie krásne spomienky a som riadne nadšená, že som na takom prekrásnom mieste bola :). Takže poďte pozrieť, čo všetko sme si za tých pár dní stihli zažiť a vidieť. 



Do Ríma sme cestovali dosť náročným spôsobom - autobusom. Nebolo to úplne príjemné, ale prežili sme. S prestupom a 4,5 hodinovým čakaním vo Florencii na iný autobus nám cesta trvala 20 hodín. Nie málo veru, ale cestovali sme v noci, čiže to celkom zbehlo. Následky to však malo, boli sme po tejto ceste prvý deň (sobotu) dosť odrovnaní, a preto sme teda zvládli pokukať len miesta v blízkosti nášho ubytovania. Ak by to niekoho zaujímalo, bývali sme cez airbnb a musím povedať, že sme si zvolili ozaj dobre. Ubytovaní sme boli v peknom bytíku, 15 minút pešo od zastávky metra ale vlastne skoro celý Rím sme prechodili pešo. Mali sme terasku, kde sme si vychutnávali raňajky a príjemné večeri pri vínku. Boli sme teda veľmi spokojní. Prvý večer sme objavili toho len málo, keďže sme boli ozaj unavení, no aj tak sme narazili na túto krásnu fontánu.  


Druhý deň bol však úplne o inom. Celí natešení sme hneď po raňajkách vybehli do mesta za pamiatkami, ktorých je v Ríme neúrekom. Trasu po ktorej pôjdeme, sme si naplánovali ale z časti to bola aj improvizácia. Začali sme ale jednoducho tým, že sa chceme dostať k Vatikánu (bola nedeľa, čiže to nebol veľmi dobrý nápad). Ale to by som nebola ja :), keby ma ešte cestou "nefcucne" do nejakého obchodu. Tesne pred Vatikánom som objavila obchod s názvom OVS. U nás nič podobné nie je, čiže ma moja ženská zvedavosť dostala dnu. Musím povedať, že taký obchodík by ma tešil aj u nás, ale čo som si kúpila, a čo všetko tam bolo, vám poviem až v nákupoch za máj.


Vatikánske múzeum (žiaľ, v nedeľu bolo zatvorené)


Keďže bola nedeľa, bolo naozaj nemysliteľné, aby sme sa pozreli do vnútra Vatikánu, čiže sme tento bod nášho výletu museli presunúť na neskôr. Obišli sme obrovský dav ľudí, korí sa vracali z omše. Pokračovali sme cez most, kde sa nám naskytol krásny pohľad na Anjelsky hrad (Castel sant´angelo).



Nastal čas obeda, ani neviete, ako vám pri takejto prechádzke vyhladne, takže sme si to namierili do reštaurácie a nemohli by sme z Talianska odísť, ak by sme si na obed nedali lasagne alebo špagety. Naše chuťové bunky tancovali pri každom jednom súste. 


Naše kroky sa ďalej vybrali uličkami smerom k Pantheónu. Po ceste sme videli veľa malých obchodíkov s doplnkami a oblečením (áno, bola som unesená, najviac z babyblue kabelky), ochutnali sme úžasnú zmrzlinu, až sme sa dostali ku krásnemu chrámu - Pantheón. Všade kopec turistov, slniečko vyhrievalo ale táto veľkolepá budova ma naozaj nadchla. 








Pantheon 

Odtiaľto naše kroky smerovali asi k najznámejšej fontáne celého Ríma, ak nie celého Talianska - k Fontáne di Trevi. Aj my sme si pre šťastie do nej hodili pár mincí (a veríme, že sa nám naše priania splnia). 

Po ceste sme narazili aj na kostol Sant' Ignazio di Loyola

Fontána Di Trevi - ako vidíte, bolo dosť ťažké sa tam dostať



Ďalej sme prešli popri Kvirinálskom paláci (rezidencia talianského prezidenta) a Kvirinálskom obelisku až k Pamätníku Viktora Emanuela II., ktorý je najväčšou stavbou v Ríme. Je celý z bieleho mramoru a výhľad je odtiaľ prekrásny. 

Kvirinálsky obelisk



Altare della Patria - pamätník Viktora Emanuela II.


našla som si novú kamošku čajku :)
Odtiaľto to bolo už len, čo by si kameňom dohodil k slávnemu Colosseu. Ešte sme si však išli pozrieť ruiny vo Foro Romano. Ku Colosseu sme však prišli už neskoro (bola asi len posledná polhodina do zatvorenia) a nepozrieť sa do vnútra Colossea v Ríme, by bolo ako nevidieť Eifellovu vežu v Paríži. Takže sme sa rozhodli, že sa sem vrátime ešte na ďalší deň a pozrieme si to ešte raz. Potom už sme sa len celí unavení, ale šťastní vrátili do bytíku. 










Dúfam teda, že ešte nie ste vyčerpaní z toľkých fotiek a budete zvedaví aj na fotky, ktoré sme nacvakali druhý deň, avšak tie vám ukážem až v ďalšom článku. A verte mi, že ešte bude čo pozerať. 
Ak by to niekoho náhodou zaujímalo, tak tmavomodré šaty, ktoré som mala na sebe, sú z Lidla a sú úplne úžasné. Náušničky sú z Takka a okuliare spolu s balerínkami sú z čínskeho obchodu. Kabelku som si so sebou zobrala iba túto a mám ju zo sekáča. 


Ďakujem vám, že ste sa prebojovali až sem a dúfam, že sa vám tento siahodlhý článok páčil. 

Majte sa krásne, 
vaša Dada. 

You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)