Addio Italia :)

Ahojte, 

dnes si dáme ďalšiu dávku fotiek a zážitkov z výletu v Ríme. Ako som už naznačila v minulom článku, do Colossea sme sa museli vrátiť ešte raz, keďže sme sa chceli pozrieť aj do vnútra tejto majestátnej stavby. Pokiaľ máte vek do 25 rokov a ste z Európy máte nárok na zľavnené vstupné, a to 7,50€ za osobu. Tento vstup je však okrem Colossea aj do záhrad s ruinami Foro Romano a Palatino, ktoré rovnako stoja za to vidieť. Musím povedať, že som neskutočne rada, že som si mohla pozrieť tieto krásne miesta. Colosseum je z vnútra ešte krajšie ako som si predstavovala. Ten pocit keď viete, že sa tu stretávali najvýznamnejší ľudia našej histórie, ktorí si však užívali pohľad na zabíjajúcich sa bojovníkov, je zároveň povznášajúci ale aj skľučujúci. A táto stavba dokázala prežiť v celkom zachovalom stave až doteraz, už skoro 2000 rokov, a to už je ozaj úctyhodné. 












Keď už sme si obzreli Colosseum z každej strany, presunuli sme sa do už spomínaného Foro Romano. Je to naozaj obrovské (námestie) plné antických ruín a pozostatkov stavieb. Vyšli sme na najvyššie miesto, ktoré vyzeralo ako pozostatok starej veže a výhľad odtiaľ bol naozaj dychberúci. Našli sme aj víťazný oblúk (samozrejme, že to nie je ten z Paríža). Prechádzali sme sa tam cez 3 hodiny a aj tak sme nestihli pozrieť úplne každý kút. Naozaj úžasný zážitok. 








Ďalšou plánovanou zastávkou boli tzv. španielske schody. Bolo tam však toľko ľudí, že sme sa tam príliš dlho nezdržiavali a prešli sme na námestie Popolo. A tomu hovorím námestie. V strede malo opäť obelisk, avšak je to asi najväčšie námestie, ktoré sme v Ríme videli. Nakoniec sme sa dostali až ku krásnemu parku. Palmy, kvety, fontány, toto miesto doslova lahodilo srdcu. Prečo? Lebo tento park, ako môžete vidieť, bol skutočne v tvare srdiečka. 









A ako som už hovorila, jediné, čo sme si ešte neodškrkli z nášho cestovateľského zoznamu, bol Vatikán. Na ten sme sa vybrali až tretí (posledný) deň. Na tomto mieste bolo doslova cítiť duchovno. Potom sme sa presunuli na Foro Italico, kde náš čakal prvotný cieľ našej cesty a to tenisový turnaj. Áno, do Ríma sme sa vybrali preto, že sme v tombole na plese vyhrali lístky na tenisový turnaj ATP a WTA. Pôvodne sme si mali ísť pozrieť zápas Dominiky Cibulkovej, tá však mala mať zápas až po našom odchode domov, takže sme si nakoniec pozreli zaujímavý zápas s Novakom Djokovičom. Zážitok to bol úžasný, aj keď ani jeden nie sme veľkým fanúšikom tenisu, pozerali sme s napätím až do konca. 




Castel Sant´Angelo - Anjelsky hrad 




My sme si výlet neskutočne užili a sme presvedčení, že sa tam ešte niekedy vrátime. Nakoniec som zažila ešte aj svoj prvý let lietadlom. A nechcem sa chváliť ale držala som sa, podľa mňa, celkom dobre. Dúfam, že sa vám teda fotky z nášho výletu páčili a že sa mi podarilo (aspoň trošku) priblížiť vám, všetky krásne miesta, na ktorých sme boli. Dajte mi vedieť v komentári, ako sa vám články páčili a kam sa vy chystáte na dovolenku, alebo kde ste už na výlete boli. Poteší ma každý jeden tip na nejaké nové krásne miesta. Ak máte chuť, môžete začať sledovať moju facebookovú stránku. Prípadne odporučiť môj blog priateľom. Za to všetko vám posielam jedno veľké Ďakujem :). 

Majte sa krásne, 
vaša Dada. 

You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)