Čistím pleť 2 krát - základy doublecleansingu

Ahojte,


počas posledných mesiacov a najmä od Nového roka, som si vstúpila do svedomia a začala sa viac zaujímať o svoju pleť. Ako som vám už sto krát hovorila, som majiteľkou veľmi mastnej pleti, ktorá ako inak, trpí aj na nepríjemné akné. Rozmýšľala som nad tým, čo som v minulosti robila zle a čo by som mohla zlepšiť. A tak som sa dostala k metóde dvojitého čistenia alebo double cleansing, pochádzajúcej zo Severnej Kórei.

Ako už z názvu vyplýva, táto metóda spočíva v tom, že pleť vyčistíte dvakrát. Môžete na to použiť dva alebo aj jeden a ten istý produkt. Jednoduché však :) Ako som už spomínala, táto metóda vznikla v Kórei, kde ženy potrebovali nájsť ideálny spôsob na odlíčenie ich populárneho bieleho makeupu. V prvom čistení by ste mali použiť čistiaci produkt na báze oleja a v druhom na báze vody. Konkrétne produkty si ale prispôsobujete úplne podľa seba, prípadne vášmu typu pleti.


Napriek tomu, že to vyzerá veľmi zdĺhavo, nezaberie to ani veľa času, no môžete si byť isté, že po týchto jednoduchých dvoch krokoch, vám bude vaša pleť vďačná. Pokiaľ niečo chcete spraviť so svojou pleťou, toto je veľmi dobrý prvý krok. Doublecleansing je ideálne robiť večer a je aj výbornou prípravou pred zvyškom vašej večernej rutiny. Možno si teraz poviete, ale ja sa nemaľujem, nepoužívam makeup, nepotrebujem takéto čistenie. Pokiaľ nepoužívate makeup, mali by ste používať aspoň krém s ochranou SPF a ten je potrebné tiež zmyť z pleti aj spolu s mazom, potom a nečistotami, ktoré sme na pleť nachytali počas dňa. 


Úlohou prvého čistenia olejovými produktami (čistiaci olej, maslo, balzam alebo aj micelárna voda bez alebo s olejovou zložkou) je dokonale rozpustiť všetok makeup, maz, pot, jednoducho všetko, čo sme počas dňa na pleť nazbierali. V tomto prípade platí klin sa klinom vybíja. Olej (alebo iný produkt) jemne, krúživými pohybmi vmasírujete do pleti. Ja odličovací olej používam aj na odličovanie očného makeupu, lebo olej dokonale rozpustí aj vodeodolné produkty (ako linka alebo maskara). Pokiaľ ale máte oči veľmi citlivé, môžete použiť bežný odličovač. Je to len na vás. Olej odstránite z pleti tak, že po styku s vodou, zmení svoju konzistenciu na mliečnu, pričom ho jednoducho zmyjete alebo utriete do navlhčeného uteráčika, rovnako, ako to robím ja. V prípade, že vám viac vyhovuje odličovanie micelárnou vodou, odporúčam aj ju ešte z pleti opláchnuť. 


Po odstránení nečistôt a makeupu pomocou oleja, nasleduje druhý krok čistenia. Toto čistenie, sa tým pádom dostane viac do hĺbky, čím dosiahneme ešte lepší výsledok. Druhým produktom na čistenie by mal byť "čistič" na báze vody (gél, mlieko, emulzia, krém, alebo opäť olej), vhodný pre váš typ pleti. Následne nanesiete produkt a podobným spôsobom ako pri oleji, pleť dočistíte. Pri tomto čistení hĺbkovo vyčistíte póry a pri voľbe vhodného produktu, dbajte na výber toho, z ktorého bude mať vaša pleť, čo najviac benefitov. V skratke: pri mastnej pleti je vhodným druhým čističom gél alebo jemná pena. Pri suchej zase môžete použiť čistiace mlieko, krém, emulziu alebo opäť olej. Zmiešaná pleť, si v tomto prípade vyberá niečo medzi, ideálne mlieko alebo ľahkú čistiacu penu. V mojom prípade, používam teraz penu Golden Snail cleansing foam od kórejskej značky Skin 79, ktorú som si mimoriadne obľúbila. Nájdete ju na korejska-kozmetika.com Ale viac sa o nej dozviete nabudúce. 


Musím povedať, že sama neverím, ako veľmi mi používanie tejto metódy odličovania zlepšilo pleť. Zapálené akné sa mi vyhodí len veľmi málo, pleť sa menej mastí, čo pociťujem najmä ráno. Štruktúra a povrch pleti je oveľa hladší a aj póry sa opticky zmenšili, nakoľko v nich neostáva žiadna galiba. Okrem toho som však celkom dosť prekopala aj zvyšok svojej rutiny, preto sa môžete tešiť na ďalší článok.

Už ste o doublecleansingu počuli?? Odličujte sa touto metódou? A čím sa najčastejšie odličujete? Napíšte do komentára :)

Majte sa krásne, 

vaša Dada.




You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)