Ranná rutina pre mastnú pleť

Ahojte,

hovorí sa, že ráno robí deň. A platí to rozhodne aj pre starostlivosť o pleť. Po tom, čo sa pleť v noci regeneruje, vylučuje maz, pot a verte, či nie, padá na ňu aj prach. Čistenie a príprava pleti na nový deň je preto veľmi dôležitá. Obzvlášť u mastnej pleti, ktorá mazu vylučuje oveľa väčšie množstvo. V dnešnom článku sa pozrieme na základné kroky, ktoré by ste mal aj vy zaradiť do svojej rannej skincare rutiny. 


1. Čistenie 

Mastná pleť, možno ešte o niečo viac ako pleť suchá, potrebuje aj ráno dôkladné vyčistenie. Maz, pot, nečistoty, všetko musí preč. Je to aj základným stavebným kameňom prevencie pred upchávaním pórov a aj tvorby akné. Na mastnú pleť sa zvyčajne odporúčajú produkty na báze vody ako čistiace gély alebo peny. Na prebudenie (fyzické aj psychické) mi veľmi pomáhajú príjemné, osviežujúce, ovocné vône. Preto som si obľúbila čistiacu 5 minútovú masku s vôňou citrónu od Dermacol a gél s jemnými čiastočkami s vôňou čučoriedok alebo jahôd od Himalaya. Oboma veľmi jemne a účinne vyčistím pleť od všetkých nečistôt. 

2. Tonizácia

Hlavnou úlohou tonera je dočistiť pleť a pripraviť ju na ďalšie kroky v rutine. Aby vedela lepšie vstrebať účinné látky a zložky, ktoré do nej chceme a potrebujeme dostať. Pri mastnej pleti sa zameriavam najmä na tonery, ktoré okrem dočistenia a prípravy mojej pleti, môžu dať ešte niečo viac. Napríklad pôsobia proti tvorbe mazu alebo pleť upokojujú a hydratujú. Moja momentálne MUST HAVE je toner z eshopu korejska-kozmetika.com od značky Secret key - Whitch hazel pore clean toner. Je neuveriteľne jemný, nevysušuje, má jemnú, príjemnú vôňu a extrakt z čarovného orieška bráni zvýšenej tvorbe mazu a čistí póry.


Secret Key - Witch hazel pore clear toner 

3. Výživa

Ráno si dáme raňajky, cez deň spapáme obed a po práci si dáme chutnú večeru. Robíme to preto, že nechceme byť hladné a nespokojné. (V hlave sa mi premietol pri tejto vete obrázok s naštvanou čivavou :D) Naše telo potrebuje na fungovanie vhodnú výživu. To isté platí aj o našej pleti. Rozdiel je len v tom, že jej musíme urobiť hutnejšie raňajky, nakoľko na obed, pre našu pleť nemáme čas. Podľa typu pleti si môžete vybrať z veľkého množstva účinných látok, ktoré sa dajú použiť nie len ráno ale aj večer. Proti nedokonalostiam odporúčam Niacinamide a pre hydratáciu a zjednotenie tónu pleti používam aj sérum s vitamínom C alebo kyselinou askorbovou. Poznámka: neodporúča sa v rovnakom čase používať aj niacinamide a vitamín C. Toto sérum od Balea s vitamínom C je na hydratáciu a osvieženie pleti ako stvorené. Obsahuje síce malé množstvo už spomínanej kyseliny, ale je veľmi príjemné a hydratuje. Na upokojenie pleti a opätovnú hydratáciu používam aj ráno gél so slimačím slizom od Skin 79. Pre mastnú pleť sa vo všeobecnosti odporúčajú séra a esencie na vodnej báze. Olejovým sa ráno teda radšej vyhnite.

4. Hydratácia 

Napriek tomu, že sa vám to nemusí zdať aj mastná pleť potrebuje hydratáciu. Opakujem to takmer stále a budem opakovať. Ja viem, že u mastnej pleti to nabáda k tomu, že je dostatočne mastná sama o sebe. No práve málo hydratovaná pleť, vytvára ešte viac mazu. Aj ja som to flákala, ale odkedy poctivo hydratujem ráno aj večer, moja pleť je viditeľne menej mastná. Zamilovala som sa do water gel krému od Neutrogeny z rady Hydroboost. Je veľmi ľahký, rýchlo sa vsiakne ale moja pleť po nanesení je na dotyk vyhladená a spokojná. Moja topka. 

Neutrogena Hydro Boost water gel 

Dôležitý bonus 

Blíži sa jar, leto, slniečko vykúka čím ďalej tým viac a do našej rutiny je potrebné pridať aj SPF faktor. UVA a UVB žiarenie je jedným z významných ničiteľov pleti. Najmä dievčatá, ak nepoužívate makeup. Vtedy je to nutnosť. Môžete si ale bez problémov vybrať aj hydratačný krém, ktorý už obsahuje UV ochranu.

Na záver už len dodám jeden citát, ktorý sa mi už dávnejšie v súvislosti so starostlivosťou o pleť,  zaryl do pamäte : Buďme dobrí na svoju pleť, lebo ju budeme nosiť každý deň do konca života. 

Aká je vaša ranná skincare? Aké kroky robíte alebo produkty používate? Napíšte do komentára. 


S pozdravom 
vaša Dada. 

You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)