Kúzlo vianočných trhov - Varšava

Ahojte, 

ako som spomínala v prechádzajúcom článku, Vianočné trhy sú pre mňa tradičným spestrením Vianoc ale aj príležitosťou na výlet. Minulý rok sme si prešli krásnymi trhmi vo Viedni (článok nájdete tu). Tento rok sme sa vybrali na trhy do ďalšej metropoly našich susedných štátov, a to do hlavného mesta Poľska - Varšavy


Vianočné trhy sú podľa mňa, v každom meste jedinečné, výnimkou neboli ani tie vo Varšave. Trhy sa tu začínajú neskôr ako u nás alebo vo Viedni. Vianočné oslavy spolu s rozsvietením stromčeka sa začali až 8. decembra. Čiže oproti našim, ktoré to odpálili už v novembri, sú značne pozadu. Obrovský stromček v strede námestia v Starom meste bol vidieť už z diaľky. Vyzdobené uličky, ulice plné svetielok, hudba ako sprievodný program k veľkému okamihu rozsvietenia stromčeka. Samozrejme, nechýbal ani Mikuláš. Tisícky ľudí sa rozprávalo a zabávalo uprostred námestia, iní sa zase rozkotúľali obzrieť si voňavé stánky s občerstvením alebo tradičnými domácimi výrobkami. Nechýbali klobásky, údeniny, no hlavnou ich špecialitou bol grilovaný, údený oštiepok s brusnicami. Na zapitie si vychutnali varené víno, ba dokonca aj punč z piva. Veľmi sa mi páčili vyrezávané kútiky v tvare kolotoča s koníkmi alebo saňami, kde som "náhodou" odchytila aj Mikuláša :). 




Aj smerom do centra sa to vianočnou náladou len hemžilo. Najviac pútalo ľudí miesto s veľkým kreslom pri krbe a vláčikom. Deti ale aj dospelí sa tu zastavili, aby si lepšie túto výzdobu obzreli a odfotili sa. Hlasné koledy, či už poľské alebo medzinárodné dodávali tejto atmosfére ešte väčší šmrnc. No to najlepšie sa začalo až po zotmení. Celé námestie aj mesto sa naplnilo a svetlá boli doslova všade. Stromček, ktorý bol už aj za svetla krásny, sa stal zrazu čarovným. Bola radosť stáť tam a vychutnávať si to pravé vianočné potešenie. Aj s vínkom v ruke. Čiže aj moje detské ja sa nabažilo, aj dospelácke si to vychutnalo.











Pre všetky maniačky do svetielok, ako som ja, mám ale ešte ďalší typ. Je ním doslova raj svetiel -  záhrada Wilanów. Hneď na prvý pohľad som sa zamilovala. Pri príchode vás privíta obrovská brána, ktorá na klasickú hudbu mení svetlá. No nebudem vám klamať, ale rozžiarili sa mi očká ako malému dieťaťu. No a keď sme videli spievajúcu záhradu, doslova som onemela od toľkej nádhery. Nakoniec sme si prezreli 3D projekciu rozprávky, premietanú priamo na stenách zámku, ktorá sa koná každú hodinu. Spracovanie nám vyrazilo dych, ako aj celé toto miesto.



Aby to ale nebolo len o Vianociach, ešte tu mám zopár menších tipov, na to, čo vidieť v meste. Varšava je mestom veľmi rozmanitým. Historické budovy striedajú tie výškové. Krásny barbakan obkolesený farebnými domčekmi v Starom meste je výborným miestom na prechádzky. Rovnako je tu aj veľké množstvo parkov a promenád. Určite však nemôžete vynechať dominantu mesta - Palác Kultúry. Za vstupné (približne 5 eur) sa v ňom vyveziete až na 30. poschodie, kde uvidíte z výšky 115 metrov, celé mesto. No a keďže hovoríme o kultúre, určite tu narazíte aj na zaujímavú výstavu podobne ako my. My sme sa vybrali na výstavu predmetov z kovu - Gallery of IRON. Postavičky z obľúbených animovaných rozprávok (Mimoni, Pumba, Lemur z Madagaskaru alebo leňochod Sid z Doby ľadovej), rôzne typy áut, akční hrdinovia alebo postavy z filmov - všetko vyrobené zo starých  kovových súčiastok a šrotu. Veľmi estetické využitie odpadu, čo poviete? 

sveter - Kik, džegíny - F&F, bunda - Primark, čelenka - Takko fashion, topánky - Deichmann, kabelka - jej.sk
Palác Kultúry

Občas nie je na škodu, vypadnúť zo stereotypu a predvianočného zhonu a ísť si naplno vychutnať atmošku vianočných trhov. Aj keď len na víkend. Napíšte mi do komentára, v akom meste ste navštívili vianočné trhy tento rok a či sa vám tam páčilo : ) Teším sa na všetky vaše komentáre. 

Majte sa krásne (a vianočne),
vaša Dada. 


You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)