Veľkonočná Viedeň

Ahojky, 


ešte na deň žien, som od svojho milovaného, dostala super darček v podobe voucherov na výlet do Viedne, kde súčasťou programu boli aj nákupy v Primarku. Áno dámy, môj priateľ vie, čím ženu potešiť :). Tento článok bude práve o tom, ako sme sa na Bielu sobotu na tento výletík vybrali. 
Naozaj ma tento darček veľmi potešil, lebo vo Viedni som bola naposledy, ešte keď som chodila na strednú (čo mimochodom, keď tak kukám na kalendár, už nejakých pár rokov bude). A priznávam, áno, z Bratislavy je to kúsok a mohli by sme tam skočiť kedykoľvek, len sa nám to proste doteraz nikdy nepodarilo. Takáto príležitosť nám obom preto prišla vhod. Obaja sme sa tešili ale na niečo iné. Ja som sa tešila na to, že konečne budem môcť vidieť a hlavne nakúpiť si v Primarku. Avšak, čo som si kúpila, aké pocity vo mne tento fenoménalny obchod (podľa viacerých youtuberov/iek) vyvolal, vám poviem v inom článku. Čiže, ak sa chcete dozvedieť, aký bol náš výlet, čítajte pozorne ďalej.




Neviem, ako to máte vy ale vždy keď ideme na nejaký výlet, nedá sa mi dobre zaspať. Rovnako tomu bolo aj tentokrát a nebolo to bohvie čo, keďže som vedela, že autobus vyráža už o ôsmej. Báli sme sa, že sa nám počasie pokúsi skaziť výlet, ale našťastie, sa napriek predpovediam, žiaden dážď nespustil. Musím veľmi pochváliť milého a zábavného sprievodcu, ktorý nám celý deň spríjemňoval rozprávaním o histórii Rakúska. Nezabudol spomenúť ani zaujímavosti či poveste s Viedňou spojené. 

Po nákupoch sme sa pustili do prehliadky samotnej Viedne. Naša púť pamiatkami sa začala v krásnom zámku Belvedere. Krásne záhrady, už posiate kvetmi, zdobili túto krásnu budovu. Postavený bol za princa Evgena Savojského a momentálne slúži ako galéria pre významných umelcov z celého sveta. V týchto terasovitých záhradách by bolo naozaj príjemné sa prechádzať(samozrejme trošku horšie, by bolo ich udržiavanie) :). Určite sa oplatí tento zámok navštíviť a ako bonus, hneď vedľa vchodu do zámku, sa nachádza aj botanická záhrada.



 Zámok Belvedere 




Ďalej nasledovala jazda autobusom po centre, kde sme sa dozvedeli o ďalších stavbách a pamiatkach, pri ktorých, sme sa bohužiaľ nestihli zastaviť. Pešiu prehliadku sme začali v historickom centre mesta. Konkrétne v obrovskom komplexe Hofburg. Najskôr sme prešli okolo Prírodovedeckého a Umelecko-historického múzea. Potom sme prešli k budove Rakúskej národnej knižnice až k Múzeu princeznej Sisi a sídlu Španielskej dvornej jazdeckej školy. Tu sme videli aj prekrásnych, čistokrvných,  bielych Lipicanov, vykúkajúcich zo svojich stajní. Keď už sme pri koňoch, návštevníci majú možnosť prezrieť si mesto priamo z koča. Boli tam doslova na každom kroku. Aj keď tým pádom musíte rátať aj s určitou arómou, ktorá ku koňom patrí :). Každopádne,  nám to záživný výklad od nášho sprievodcu vynahradil.





Prechádzku mestom sme zakončili pri prekrásnom Dóme svätého Štefana. Nasledovali potulky po voňavých a farebných veľkonočných trhoch. Z každého kúta vykúkali tradičné pochúťky, suveníry či klasické veľkonočné vajíčka a ozdoby. Atmosféra bola veľmi príjemná, neodradili nás ani húfy predierajúcich sa ľudí. Užili sme si naozaj skvelý deň. Určite si to v blízkej dobe zopakujeme a pozrieme toho ešte trošku viac.


Katedrála sv. Štefana 
A samozrejme, nakoniec vám bližšie ukážem aj môj výletný outfit. Nevedela som, aké počasie očakávať, takže som zvolila hrubšie legíny v šedej farbe k čiernej sukni. Ako môžete vidieť, do mojej zbierky pribudol ďalší náhrdelník "ala zamotané lano", tentokrát v mint zelenej farbe. Ten dodal troška šťavy čiernobielemu tričku a tmavomodrému blazeru. A keďže som potrebovala zvládnuť prehliadku a mať nohy v pohodlí, obula som si k tomu tieto tmavomodré tenisky z Deichmannu na štýl conversiek. A aké by bolo lepšie miesto, na fotenie outfitu, ako na ulici, kde sa nachádzajú tie najslávnejšie (aj najdrahšie) značky sveta.


tričko -second hand, sukňa - Takko, legíny - Kik, blazer - second hand, náhrdelník - Aliexpres, tenisky- Deichmann, kabelka- Aldo


rúž - Avon Mark odtieň Ready to go 

Ja som si teda tohtoročnú Veľkú noc spolu s mojím priateľom veľmi užila. Samozrejme, ani ja som sa nevyhla vode a korbáču. Ale po tej perfektne strávenej sobote sa mi to zvládalo oveľa ľahšie. Dúfam, že sa vám aj takýto typ článku bude páčiť. Budem rada ak mi napíšete do komentára, či ste niekedy navštívili Viedeň a ako ste strávili Veľkú noc vy. 

Majte sa krásne,
vaša Dada.


You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)