3 mýty o odličovaní olejom

 Ahojte, 

sama si pamätám na časy, kedy som mala predsudky voči odličovaniu olejom.  Myslela som si, že olej je to posledné, čo by som mala dať na moju už aj tak mastnú pleť. Och ako som sa mýlila. Teda najmä, čo sa odličovacích olejov týka. Možno sú aj vo vás zakliesnené niektoré z mýtov, ktoré by som rada v tomto článku vyvrátila a možno vás tak povzbudila k vyskúšaniu práve tejto metódy odličovania, ktorá je podľa mňa, najlepšou a najefektívnejšou metódou, ktorá vám pomôže odlíčiť aj to, čo považujete za veľmi ťažko odlíčiteľné. 

1. Na mastnú pleť nechcem viac pridávať oleje, aby pleť ešte viac nemastili 

Tento mýtus, priznávam, som zo začiatku v mojej mysli držala aj ja. Predsa len, dávať olej na mastnú pleť pôsobí na prvý pohľad nelogicky... Treba si ale uvedomiť, že odličovacie oleje, nie sú klasickými olejmi. Nakoľko sa zmývajú a nenechávajú sa na pleti, tento olej sa do pleti nevstrebe. Preto nie je dôvod, aby vašu pleť zaťažil alebo mastil. Samozrejme, aj medzi týmito odličovačmi som natrafila na ťažšie oleje, ktoré sa zmývajú ťažšie a zdĺhavejšie, ale z 90% percent sú to oleje ľahké, ktoré na pleti nenechávajú po umytí žiadny mastný film ani pocit. 

2.  Na odlíčenie môžem použiť aj kuchynské oleje 

Teoreticky áno, ale neskúšala by som to :). Rozdiel medzi kuchynskými olejmi (repkový, slnečnicový, alebo kokosový) a odličovacími je, že odličovacie oleje sú  naformulované tak, aby sa pri styku s vodou, zmenili najčastejšie na jemné mliečko, čím sa aj jednoduchšie z pleti zmývajú. Ide o takzvané hydrofilné oleje. Toto slovíčko je práve pri výbere odličovacích olej dôležité, takže si ho zapamätajte. Práve pri experimentoch s kuchynskými olejmi môže dôjsť k zaťaženiu pleti, upchaniu pórov a rôznym iným nepeknostiam. Preto, kuchynské oleje nechajme v kuchyni, kde patria a na pleť si dávajme tie, ktoré túto funkciu majú za úlohu. 

3. Na odličovanie pleti mi stačí voda  

Aj vo vašich správach som videla, že si niektoré neviete rady s odlíčením dlhotrvajúcich rúžov alebo vodeodolných produktov. Naozaj na niektoré produkty, treba nasadiť poriadny kaliber a tým olej jednoznačne je. Preto vždy bola moja odpoveď, použiť buď dvojfázový odličovač alebo odličovací olej. A dôvod, prečo práve produkty s obsahom oleja fungujú je jednoduchý. Aj v tomto prípade platí sedliacke porekadlo "klin sa klinom vybíja". Nech už použijete akýkoľvek makeup, bb krém, rúž, maskaru alebo len krém s SPF faktorom, bude takýto produkt obsahovať určité olejové zložky. A tento  olej v makeupových produktoch najlepšie odstránime a rozpustíme práve ďalším olejom. A keď sa vrátime ku kuchyni, už odtiaľ asi máte s skúsenosť s tým, že mastnotu len veľmi ťažko umyjete iba čistou vodou. No a rovnako to dopadne aj na našej pleti, takže nie, na odlíčenie voda naozaj nestačí

Pokiaľ som vás presvedčila a chcete prvý krát vyskúšať odličovanie olejom, určite by som vám odporučila siahnuť po kvalitnejšom produkte. Jedným z takýchto produktov je odličovací olej od značky Clarin´s Total Cleansing oil z eshopu elnino.sk, ktorý okrem kvality, ponúka aj nádych luxusu. Jemný, veľmi ľahučký a tekutý olejček ma očaril už pri prvom použití. Doslova ani pri nanášaní nie je cítiť, že by išlo o olej. Ideálna konzistencia aj pre tie z vás, ktoré sa olejov na pleti bojíte. Ľahkými pohybmi rozpustí aj vodeodolný makeup alebo dlhotrvajúce rúže. Po styku s vodou sa ihneď premení na jemné mliečko, ktoré potom ľahučko zmyjete alebo utriete uteráčikom. Vyzdvihla by som aj príjemnú vôňu, čím sa odlišuje napríklad od drogériových variánt, ktoré som doteraz skúsila. Na svoje si pri tomto produkte určite prídu aj začiatočníčky a aj ostrieľané skincare maniačky. Jediná nevýhoda je asi trošku vyššia cena, ktorá ale odpovedá kvalite. A navyše produkt vám vydrží veľmi dlho lebo na odlíčenie celej tváre stačí pár pumpičiek. Sama som preto rada, že som takýto skvelý produkt mohla objaviť. 

Snáď vám dnešný článok pomôže nájsť si cestu k odličovaniu olejom, tak ako som sa pred rokmi presvedčila o funkčnosti tejto metódy ja sama. Pokiaľ si stále nie ste isté, skúste si aspoň pozrieť ponuku rôznych olejov na odlíčenie na elnino.sk a možno nájdete produkt, ktorý vás osloví a vyskúšate ho. Budem rada, ak mi napíšete do komentárov, či sa odličujete olejom a ak nie, prečo alebo čo vás od toho odrádza. 

Majte sa krásne, 
vaša Dada. 

You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)