Dada na cestách - Autom po Slovinsku - Z mesta k moru

Ahojte, 


v plnom prúde pokračujeme o našom výlete/dovolenke v Slovinsku. Cez hory a hlavné mesto, spolu so zážitkami z prvých dvoch dní, ktoré ste si mohli pozrieť v predchádzajúcom dieli Z hôr do mesta (pokiaľ ste si ho ešte nestihli kuknúť, tak kliknite ma odkaz :). Z Ľubľany a nášho apartmánu s obrovskou terasou, sme sa hneď ráno vybrali na cestu za vitamínom M (ore). No zopár zastávok nás ešte predsa len čakalo.

Predjamský Hrad

Áno, dobre vidíte, nejde o obyčajný hrad, postavený na vysokom kopci, ako sme zvyknutí. Je jedinečný vďaka tomu, že ho postavili v skale. A ja som bola absolútne očarená tým, ako sa im to podarilo. Pred vstupom do hradu (vstupné sa dá kúpiť naraz aj na druhú atrakciu, ktorú vám ukážem hneď po tejto, cca za obe 35€), sme dostali dokonca aj "vysielačku" s audio sprievodcom v českom jazyku. Na jednotlivých stanovištiach sme si tak vypočuli, niečo o histórii hradu, funkcii jednotlivých miestností a aj smutno-smiešnu porážku panovníka Erasma (zomrel tam, kde aj kráľ chodí sám). Prehliadka hradu bola veľmi zaujímavá, najmä prechod z postavenej časti hradu do tej ukrytej v skale. Priznávam, že som nečakala, že budem až tak uchvátená, začo vďačím nápaditosti môjho drahého.



Postojna 

 Ani neviete, ako nám po horúcich dňoch dobre padlo ochladenie jednej z najväčších jaskýň v Slovinsku. Približne 10 stupňov je v podzemí tejto jaskyne celoročne. Na začiatok prehliadky sa vyveziete farebným vláčikom. Už samotná jazda je pekným zážitkom, aj napriek tomu, že máte každú chvíľu pocit, že narazíte hlavou do steny :D. Nemáte sa čoho báť, majú to vymerané ale predsalen hlavu skloníte.. :D Po približne 10-15 minútovej jazde, pri ktorej neviete, kam sa z toľkej nádhery skôr pozrieť, pokračujete ešte 45 minútovou prehliadkou po vlastných. Pri obrovských stalagmitoch a stalaktitoch som si pripadala maličká a žasla, čo všetko vie matka príroda vykúzliť z kvapiek vody. Niet pochýb o tom, že takúto krásu, nestačí len obdivovať, ale si ju aj nesmierne vážiť. Preto sú aj naše fotky v trošku menšej kvalite, keďže je v celom objekte zákaz fotenia s bleskom. Nám to ale nevadilo, pretože fotky v našich očiach boli dokonale ostré a zaneprázdnené, lebo z každej strany bolo čo pozerať. O dôvod viac pre vás, vybrať sa sem.



Piran

Pri pohľade na tieto fotky, mi ešte teraz búcha srdce. Toto mesto si ma dokonale získalo. Prekrásny výhľad, more, prístav, veľké námestie a promenádu popri farebných domčekoch. Moje vysnené mesto. Po tom čo sme v parkovacom dome na kopci nechali auto, pokochali sa výhľadom na panorámu prímorského mesta, vydali sme sa smerom k prístavu. Prechádzkou uličkami sme sa dostali až ku katedrále a okrúhlemu námestiu. Reštaurácie rozvoniavali, hudba hrala a my sme sa plynulo presunuli k prístavu (chápte asi 5 metrov od námestia). Promenáda popri mori - kde sa do mora vchádza schodíkmi, no ľudia sa tu napriek tomu, vyvaľujú na betónovej pláži - je plná barov, kaviarní a ďalších reštaurácií s terasami, kde sme si pri jahodovom mega pohári vychutnali západ slnka. Romantika sa dala krájať. Biele šaty z F&F boli v dokonalom kontraste s farebnou scenériou mora a domčekov. Prekvapivo najmä ten ružový s modrými doplnkami si vypýtal najviac mojej pozornosti.   Na sto percent sa sem budem chcieť vrátiť. Pretože toto mesto je jedno z tých, kde som sa cítila neskutočne. 



Šaty - F and F, kabelka - CA

Strunjan 

Konečne sme sa dostali k moru. Po všetkých pamiatkach, už sami aj celkom zachcelo jeden deň tráviť vylihovaním na pláži. Tak sme sa ubytovali v útulnej vilke na vrchole kopca, s olivovými hájmi v dedinke Strunjan. Vybalili sme saky- paky, schmatli plavky a ponáhľali sa k moru. Pár metrov od domu, sa nám naskytol úžasný výhľad na asi najkrajšiu pláž Slovinska - Mesečev záliv. Zišli sme dole, celkom upraveným, aj keď strmím chodníčkom a ocitli sme sa na kamienkovej pláži s priezračne čistou vodou. Vôňu, šum a morskú vodu sme si užívali plnými dúškami celý deň. Ani vykúkajúce veľké kamene, objavujúce sa s odlivom, nám nezabránili si tento deň užiť naplno. V diaľke je dokonca vidieť talianske pláže. Preto sa nečudujte, keď vám na tomto mieste, rovnako ako nám, budú chodiť známe SMS : Vitajte v Taliasku alebo Vitajte v Chorvásku, bez toho aby ste sa pohli z miesta. Bláznenie v slanej vode už mi naozaj chýbalo, čiže som svoju detskú dušičku na konci dovolenky vyslala domov spokojnú a šťastnú.


Dovču sme si užili do sýta a poviem vám, z krás, ktoré ponúka Slovinsko som bola prekvapená a očarená. A to sme niektoré miesta ani nestihli pozrieť. Neverila som, že sa mi takýto roadtrip bude tak veľmi páči, no opak bol pravdou. 

Ták čo? Vydali by ste sa na podobný roadtrip po Slovinsku? Čo vás najviac ohúrilo? 
Napíšte komentár.


Majte sa krásne, 

vaša Dada.








You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)