Hešteg Dada na cestách - Liptovský Mikuláš

Ahojte, 

keďže tento rok sa nám trošku nakopilo výletov, rozhodla som sa vytvoriť novú sériu článkov s pracovným názvom Hešteg Dada na cestách. Rada vás so sebou zoberiem a ukážem vám veľa krásnych a zaujímavých miest, ktoré sme počas prázdnin navštívili. 
Začala by som prvým výletom v Liptovskom Mikuláši. Mestečko pod Tatrami ponúka okrem krásneho pohľadu na hory a tradičného jedla (mňamky halušky) aj rôzne nezabudnuteľné zážitky. 


Zoo kontakt 

Ako malá, som si vzala do hlavy, že keď vyrastiem, budem mať doma namiesto psa, leva. Mačičku, s ktorou sa budem hrať, keď bude malá a keď vyrastie, bude ochrancom domu. Z detských snov už som síce trošku vyrástla, ale lev je pre mňa stále obľúbeným zvieraťom, ba dokonca aj znamením zverokruhu. No predsa len, niekedy sa aspoň štipka detských snov splniť môže. Mne sa to podarilo vďaka návšteve kontaktnej zoo, hneď vedľa aquaparku Tatralandia. Táto zoo je jedinečná v tom, že, si tu veľké množstvo zvierat môžete pohladkať, nakŕmiť alebo prezrieť naozaj z blízka. A verte tomu, že sa tešia na dobrôtky od vás. Obžvlásť bylinožravce sú veľmi vďačné za nejakú mrkvičku, ktorú im môžete kúpiť priamo v areáli, pri vstupe. Od vtákov, cez ovce, opice (už mi je jasné slovné spojenie drzý ako opica 😃) až po šelmy. Nemusíte mať strach, pri vstupe k šelmám, ste poučení od animátora ako sa máte správať, čo robiť a čo nie. Vstupné je 14 eur na osobu, ale mali sme v cene aj vstup na ďalšiu atrakciu.

Našla som papagája :) zaujímavá farebná kombinácia :) 

Troošku väčší vtáčik.

Môj smutný pohľad na budík v pondelok ráno 😊

Á, tu už sú spoločné fotky s kamoškami :) Táto doslova "žrala" moje vlasy. 

Pidi kozička, ktorá ma prenasledovala. 




A táto druhá kamka bola tak zlatá, že ma neopľula (Lama style). Animátori nás ubezpečovali, že ani lamy ani ťavy nepľujú lebo sú vychované. 

 Môžete si pohladkať aj macka, samozrejme pod dohľadom pracovníkov. A je mäkší ako som si predstavovala. 





A na koniec prehliadky, moje obľúbené mačičky. Levov mali v troch výbehoch, z tohto však len dva boli prístupné pre návštevníkov, pretože posledná dvojica už bola vo vyššom veku (cca 1 rok). V ďalších dvoch výbehoch boli levíčatá staré asi 6 a 3 mesiace. Pri najmenších bol aj tento energický, nezbedný rys, ktorý bol síce o dve hlavy menší ale vedel sa brániť ako kráľ. Levy sú zvieratá, ktoré milujú spánok (asi tak, ako ja) a prekvapivo, čím sú staršie, tým viac spia (vraj až 20 hodín denne). To však nič nemení na tom, že sú to šelmy a aj keď vás nezjedia, poškriabať, uhryznúť alebo inak poraniť vedia. Na to netreba zabúdať. Je naozaj dôležité rešpektovať všetky pokyny pracovníkov (predsa len, oni sú tam s týmito zvieratkami každý deň). Takže s povolením pracovníkov, si ich môžete pohladkať a odfotiť.

Zážitok to bol však úžasný. Určite to poteší všetky srdiečka malých aj veľkých. Ešte zopár dôležitých informácií. Zvieratká sú pravidelne a denne kŕmené, výživou pre nich určenou. Kŕmiť ich môžete len tým, čo zakúpite priamo v areáli. Krmivá sú určené pre opice a bylinožravce. Zvieratká nie sú žiadnym spôsobom "nadopované" aby boli krotkejšie. Už od malička sú vychovávané pracovníkmi a na ľudí v svojom okolí sú jednoducho zvyknuté. Keď zvieratká vyrastú a už nemôžu dovoliť ich styk s viacerými neznámymi ľuďmi, sú prevezené do špeciálnej rezervácie. Tá zatiaľ nie je verejnosti prístupná ale informácia je taká, že sa uvažuje o možnom sprístupnení v budúcnosti, už ale formou obyčajnej zoo. Nikto nikoho nevyhodí, neutratí a podobne. Zvieratká, ktoré sme videli, vyzerali zdravo a spokojne. A tak sme boli spokojní aj my.

Motýlia záhrada 

Spolu so vstupom do kontaktnej zoo, sme mali v cene aj vstup do záhrady motýľov. Motýle sa nechali nosiť, držať (jeden sa dokonca zahral na ozdobu v mojich vlasoch). Mohli sme tu vidieť viacero druhov motýľov, najväčšie modré boli aj najmazlivejšie a nechali sa prenášať najdlhšie. Bolo krásne sledovať ako párik motýľov okolo seba poletoval, akoby tancovali. Tiež tu uvidíte tunel vývoja motýľov, od larvy až po novo vyliahnutých motýľov zavesených na lane (ktorých sa nesmiete dotýkať), kde sa sušia a rozprestierajú krídla. Alebo si môžete poobzerať kŕmidlá, kde si motýle pochutnávajú na sladkom ovocí - nektarinkách. Aj tento zážitok rozhodne stál za to. 

Liptovská mara & Bešeňová

Aký by to bol výlet na Liptov, ak by sme nezašli pozrieť Liptovskú maru. Klenby kopcov obklopovali priehradu, na ktoré mierili lúče zapadajúceho slnka - pohľad ako z romantického filmu. Nenabrali sme odvahu vojsť do vody, ale už aj pohľad na ňu ochladzoval. Požičanie ľodky by mohlo tento zážitok ešte znásobiť (berte to ako tip).
Na kúpanie sme sa tešili až na ďalší deň kedy sme mali namierené do aquaparku Bešeňová. Napriek tomu, že sme sa báli prehánok, nám počasie vyšlo na jednotku. Vo vonkajšom priestore boli teplé bazény s masážnymi tryskami. Zastihli sme dokonca aj aquagym. Pre deti tu bolo veľké množstvo animačných programov, takže aj rodičia si mohli užiť chvíľku pre seba. Jediné, čo by sa dalo vytknúť je trošku predražené vstupné a žiaden tobogán pre páry (radi si zájdeme spolu na tobogán, aj keď vždy skončím s nejakou modrinou :D). Určite si tam oddýchnete a načerpáte nové sily. 
Safari outfit - tielko, kraťase - F&F, balerínky - Pepco, kabelka, riflová bunda - Secondhand.




Viac slovensky už som podľa mňa, ani začať nemohla, čo myslíte? Boli ste už niekedy nasať podtatranský vzduch? Alebo máte ďalšie tipy na zaujímavé miesta alebo aktivity na Liptove? Určite mi to napíšte do komentára :) 

Majte sa krásne,
Vaša Dada. 

You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)