Našli ste už svoj "životný maják"?

Ahojte, 

z histórie vieme, že majáky boli záchytným bodom pre všetky lode. Symbolizovali blízkosť bezpečia prístavu pre všetkých moreplavcov a námorníkov. Pomáhal im nájsť cestu k ich milovaným a vrátiť sa naspať domov, po nie vždy ľahkej plavbe. Teraz si asi hovoríte, čo za blabotaniny tu na začiatku rozmazávam. Ale možno je za tým viac ako by ste čakali. 






Metafora majáku je podľa mňa pravdivo aplikovateľná aj do bežného života. No schválne, koľko krát už ste si povedali ,,neviem čo by som robil, ak by nebolo teba ... ", keď vám niekto pomohol alebo "bez teba by som to nezvládol". Sem, tam nie je na škodu si uvedomiť, že určití ľudia sú pre vás pomyselným majákom. Možno vás navedú na správnu cestu, možno sa s nimi cítite bezpečnejšie a možno sú práve oni prístavom, ku ktorému sa vraciate keď ste zúfalí, smutní a bezradní. Nemusíme si klamať ale život vie často krát dávať rany, aké nečakáme. Asi tak ako námorníkom vlny a búrky dokázali znepríjemniť život.  A zvládnuť to sami je niekedy nad naše sily. Či už je takýmto majákom vaša rodina, priatelia alebo priateľ (manžel), určite im to nezabudnite pripomínať. Že sú pre vás oporou a obrovskou pomocou vo vašom živote. 





Rovnako maják môžeme chápať aj ako istý cieľ. Šťastný koniec jednej plavby. Určenie cieľa je však niekedy zložitejšie ako jeho dosiahnutie. Nájsť správny smer a ísť ním. No nič nie je lepšie ako pocit dobre vykonanej práce ak svoj cieľ dosiahnete. Viem o čom hovorím, keďže sa mi pred nedávnom podarilo dosiahnuť titul Ing. (nebolo to ale vôbec ľahké to vám poviem). A teraz nastáva to najlepšie, určiť si nový cieľ, za ktorým sa vyberiem. 





Momentálne je mojím cieľom pracovať a zlepšovať sa v mojej profesii (ak by ste to náhodou nevedeli, pracujem ako účtovníčka). Túto prácu mám rada pretože je v nej stále niečo nové (zákony sa u nás menia viac ako ponožky, čiže sa nemáme ani kedy nudiť). Ďalším cieľom je užiť si toto leto naplno. S priateľmi, rodinou a drahým. Máme naplánovaných veľa výletov a iných aktivít, čomu sa veľmi teším. 



Ak by vás zaujímalo, kde nájdete tento krásny maják (aj keď si myslím, že už to dávno viete ale pre istotu), stačí ak sa preveziete kúsok do susedného Rakúska do dedinky Podersdorf am See na Neziderskom jazere. Je to ideálne miesto pre odpočinok s možnosťou plavby na lodi. 
VIETE UŽ AKÉ MAJÁKY MÁTE V SVOJOM ŽIVOTE VY?  A navštívili ste tento majáčik? 
Dajte mi vedieť do komentára :) 

Majte sa krásne
vaša Dada. 

You Might Also Like

2 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)