Olé Madrid Espaňa! 2/2

Ahojte, 

po štátnicovej pauze mám pre vás druhú časť nášho výletu v Madride. Aj tu sme navštívili veľa miest a moje nohy prešli kópec kilometrov. Ale stálo to za to :). 


Keď sa povie Španielsko, predstavím si letné latino rytmy, osviežujúcu sangriu a bohužiaľ aj býčie zápasy. Rozhodne podobné týranie zvierat nepodporujem (a už vôbec nie po tom, čo som videla animák Ferdinand) no je to súčasť histórie tejto krajiny. Preto sme sa vydali pozrieť na najväčšiu arénu Plaza de Toros. Budova to bola naozaj veľkolepá. Navôkol boli rozmiestnené rôzne sochy zobrazujúce matadorov alebo býkov. Z tohto miesta som mala naozaj zmiešané pocity, lebo vedomie, že tu pre zábavu umierali zvieratá alebo ľudia nie je príliš príjemný. 





Keďže počasie bolo aj vtedy nevyspytateľné, zvolila som ležérnejší outfit alá pripravená na všetko do každého počasia, s mojou obľúbenou košeľou, ktorá je pôvodne z New Look ale ja som ju (ako inak zohnala) v sekáči. Klasické čierne nohavice a pohodlné topánočky na celodenné chodenie boli jasnou voľbou. 



Naše ďalšie kroky smerovali na miesto, aké som doteraz nikdy nevidela a bola som naozaj užasnutá. Obrovitánsky park Retiro je neskutočné miesto.  Nazvala by som ho aj park prekvapení, lebo to, že na tomto mieste je sústredených toľko pamiatok a toľko rozličných miest, bolo naozaj rozprávkové. Nasledujúcich 10 fotiek ukazuje len úlomok toho, čo tu viete objaviť. Prekrásne fontány, parčíky, z ktorých ani jeden nebol taký, ako ten druhý. Kvety a kríky všade, ľudia sediaci na tráve a užívajúci si tento krásny kus prírody so svojimi priateľmi. Botanická záhrada Crystal Palace vedľa jazera, hneď ďalej zase galéria s voľným vstupom na expozície. Pár krokov, už bolo jazero, na ktorom sa člnkovali desiatky ľudí a okolo neho obrovský Monument Alfonsa XII. Len tu by človek vedel stráviť celý deň možno aj dva :). 













Opustiť toto krásne miesto bolo viac ako ťažké, ale naše potulky týmto veľkým mestom pokračovali ďalej. Prešli sme okolo ďalšieho známeho monumentu Puerto de Alcala - ide o víťazný oblúk podobný ako tie v Paríži a v Berlíne. Z toho vyplýva, že ešte musíme určite vidieť aj tie zvyšné, veď nezostaneme len u jedného :) Ulice mesta boli okolo obeda ešte kľudné, mesto sa k životu prebúdza až okolo 5 poobede. Mohli sme sa preto pokochať krásami mesta bez zbytočného návalu. Presun k Plaza de Cibeles bol naozaj veľmi rýchly. Táto pamiatka (pani na voze ťahanom levmi) uprostred križovatky je akýmsi rozdeľujúcim bodom medzi troma štvrťami Madridu. Okrem toho ju obklopujú 4 významné budovy ako napríklad palác Cibeles. Kúsok ďalej sú dve veľké múzeá spolu s Neptúnovou fontánou. Po ceste sme sa zastavili aj v obchodíkoch ako napríklad Lush, Kiko, Flormar, nevynechali sme ani obrovitánsky 4-poschodový Primark, The Body shop a podobne. Bohužiaľ, som dosť bola obmedzená množstvom tekutín, ktoré si môžete vziať do príručnej. Inak by som sa tam rozšupla o trošku viac. Čo všetko som si kúpila ste už mohli vidieť na mojom instagrame ale ak ste to náhodou nevideli, určite kliknite tu. Ak tam už budete, urobíte mi veeeeľkú radosť lajkom, komentárom, alebo sledovaním. Vopred veľké ďakujem :).  




Fajnové tapas a iné mňamky pre všetkých gurmánov s mlsnými jazýčkami mali na trhu Market of San Miguel (môjmu Michalovi (Miguelovi) sa tam teda veľmi páčilo :D). Či už máte chuť na morské potvorky, ryby, syry, tradičnú španielsku sušenú šunku, víno, sangriu, niečo sladké alebo slané, tu to všetko nájdete a za pomerne primerané ceny, to môžete aj ochutnať. Podvečer sa celý Madrid zmenil na neskutočne živé a rušné mesto. O obrovskom temperamente domácich nie je vôbec pochýb. Bolo nám tu ale neskutočne príjemne a odniesli sme si kopec krásnych zážitkov, fotiek a spomienok. 




Posledný deň sme si ešte užili krátku prechádzku po meste a napokon sa odobrali metrom na Letisko. Let bol super a už teraz vymýšľame, kam vyrazíme nabudúce. Dúfam,že vás bavia tieto travel tipy a story, lebo ja tieto veci veľmi rada sledujem. Blíži sa leto a tak ma zaujíma, kam sa vyberiete vy? Napíšte mi do komentára a dajte kúsok inšpirácie aj mne aj vám ostatným. 

Ak ma ešte nesledujete na FB (aby vám náhodou nič neušlo) kliknite tu a môj instagram nájdete zase tu. Ďakujem a koniec hlásenia. 

Majte sa krásne,
vaša Dada. 



You Might Also Like

0 komentárov

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)