Večerná odličovacia rutina

Ahojky,


určite viete, že najdôležitejšou časťou krásneho makeupu je spokojná pleť. Preto je starostlivosť o ňu veľmi VEĽMI dôležitá. Dnes vám teda prezradím ako sa o ňu starám ja. Samozrejme, som jedna z tých, ktorej rutina sa mení. Nie kvôli tomu, že by sa moja pleť menila (stále je problematická a mastná)  ale preto, že rada skúšam nové veci a v každom ročnom období mi vyhovuje niečo iné. Upozorňujem, moja rutina nemusí sedieť každému a berte to len ako môj spôsob čistenia a odličovania pleti. Každá pleť je iná a preto treba počítať s tým, že čo sedí mne, to nemusí vám. No pokiaľ máte mastnú pleť je väčšia pravdepodobnosť, že vám moje tipy budú stáť aspoň za odskúšanie.



Poďme teda po poriadku. Pokiaľ som mala na sebe cez deň väčšiu vrstvu makeupu alebo výraznejší večerný makeup, začínam nahrubo odličovať vlhčenými vreckovkami. Na dôkladnejšie odlíčenie očného makeupu používam prevažne dvojfázový odličovač očí, ktorý má  v sebe aj olejovú zložku. Ako vidíte, práve som dopoužívala tento od Balei, ktorý je jeden z mojich najobľúbenejších. V očiach vôbec neštípe, pekne odlíči aj vodeodolnú riasenku, je cenovo dostupný a vďaka menšej veľkosti je vhodný aj na cesty. Menšou nevýhodou je, že zanecháva trošku mastný film pod očami, čo mi však neprekáža a to, že kvôli svojej veľkosti sa veľmi rýchlo spotrebuje. Olejová zložka v ňom je modrej farby ale nemúsíte sa báť, že by ste pri odlíčení zmodreli :). Na odstránenie zvyškového makeupu z tváre používam micelárnu vodu. Viem, momentálne sa okolo micelárnych vôd rozprúdili početné debaty, kde sa rozoberá ich škodlivosť. Osobne, pokiaľ sa odličujete len micelárnou vodou, odporúčam ju následne z tváre zmyť vodou. Práve sa snažím dobojovať to s touto taktiež od Balei z drogérie DM. Hovorím dobojovať, pretože nie som s ňou vôbec spokojná. Mala by byť určená na mladú pleť, no svojou konzistenciou pripomína skôr mydlovú, veľmi penivú tekutinu. Na pleti lepí, a zanecháva penové stopy. Viem, že keď ju dopoužívam (veľmi nerada veci vyhadzujem nevypoužívané) už si ju určite znovu nekúpim. S týmito produktami používam maxi odličovacie tampóny od Cien z Lidlu. Sú zo 100% bavlny, jemné, neškrabú na pleti, tekutiny nasajú a nepretekajú z nich. V balení je 70 ks, sú za veľmi priaznivú cenu a zoženiete ich v každom Lidli. Pokiaľ však máte Lidl od ruky, môžete siahnuť aj po maxi odličovacích tampónoch od Ebelin z DM drogerie, ktoré sú takisto super.  


Po odstránení makeupu pokračujem dočistením pleti. Na to používam momentálne pleťový čistiaci gél od značky Astrid. Je určený pre normálnu a zmiešanú pleť. Dobre pení, moja pleť po ňom zostáva čistá, nemá žiadnu špecifickú vôňu a nemám pocit, žeby moju pleť vysušoval. Na čistenie s týmto gélom používam tieto špeciálne hubky od značky Calypso. Odličuje sa s nimi príjemne a zaujímavé sú tým, že ak vyschnú, trošičku sa "scvrknú" a stvrdnú. Po namočení však opäť zmäknú a zväčšia sa. V DM drogérii sa predávajú za super výhodnú cenu a sú v balení po dvoch kusoch. Takúto hubku však z hygienických dôvodov treba dôkladne vymývať a po maximálne troch mesiacoch ju treba vymeniť za novú. 


Zväčša 3-4 krát do týždňa pokračujem hlbším čistením (hlavne kvôli mojej problematickej pleti) s čistiacim gélom od Garnier Pure 3v1. Ako z názvu vyplýva, tento gél sa dá použiť až na 3 spôsoby: ako gél, peeling a ako maska. Je to hrubšia biela hmota, ktorá v sebe obsahuje malé modré granulky, ktorými si pekne do hĺbky pleť vyčistíte. Sem-tam tento gél nanesiem a nechám zaschnúť, teda ho použijem ako masku ale následne pri zmývaní, ešte aj tak celú tvár s ním vypeelingujem. Je to veľmi šikovné pre tie, ktoré nechcú mať doma masku, peeling aj gél, stačí im len táto jedna tuba na všetko. Upozorňujem, že tento multifunkčný produkt však v sebe obsahuje eukalyptus, teda vonia po mentole, preto majiteľky citlivej pleti môže dráždiť. Treba dávať veľký pozor, aby sa vám nedostal do očí alebo príliš blízko k očiam, lebo to bude nepríjemne štípať a páliť. Neodporúčam tento produkt používať každý deň lebo pleť sa nestíha dostatočne zregenerovať a bude podráždená. Inak som však s týmto produktom spokojná a celkom ma baví ho používať. Bez ohľadu na to či tento gél použijem alebo nie čistenie pleti dokončujem pleťovou vodou alebo inak povedané tonikom. Zhodou okolností je táto opäť od Garnier, ktorá má pôsobiť proti čiernym bodkám a lesku mastnej pleti. Opäť obsahuje eukalyptus, takže pozor na oči. Môžete pociťovať jemné štípanie v miestach, kde máte nedokonalosti. Mne to však nevadí, lebo mám pocit, že to účinkuje a funguje. Som s ňou spokojná a napriek tomu, že obsahuje alkohol, z produktu ho nie je cítiť. 


Ako bonus, doprajem svojej tváričke 1 krát do týždňa aj trošku drsnejšie peelingové čistenie. Už dlhšie používam tento od Essence a svoju úlohu plní na 100 percent. Pleť mám po ňom čistú a hladkú ako detskú "veď vy viete čo :)". A presne to je to, čo očakávam od peelingu. Tento je drsnejší granulky má väčšie ale moja pleť nie je citlivá, takže je to v poriadku. Po peelingu spravidla ešte použijem nejakú-tú masku. Moja najobľúbenejšia je čierna maska od Avonu z rady Clearskin. Je určená na problematickú pleť so sklonom k tvorbe čiernych bodiek. A je podľa môjho názoru úžasná. Pri nanášaní je čierna, no ak uschne zmení farbu na bledošedú. Po uschnutí ju treba z tváre zmyť vodou. Používam ju na vyčistenú pleť 1 krát do týždňa. Po tejto maske ešte zvyčajne (hlavne na oblasť brady a nosu) aplikujem zlupovaciu masku na čierne bodky tiež od značky Avon. Používam ju len krátko ale vidím jej účinok. Nie je to síce taký zázrak "ako z reklamy", no vidieť príjemný efekt. A nakoniec prichádza čas na krém. Áno, aj dievčatá s mastnou pleťou by mali svoju pleť hydratovať a vyživovať pomocou krému. Ja používam krém od Essence (bohužiaľ ho stiahli z predaja). Je hydratačný ale nie mastný a má taktiež napomáhať boju s problematickou pleťou. Posledným krokom pred spaním je očný krém, ktorý som však pozabudla odfotiť. Poviete si: Načo veď som ešte mladá, no po 20-tke by sme pomaly ale isto myslieť aj na budúcnosť. A žiadna z nás nechce predsa mať za pár rokov pod očami vankúše, preto je vhodné zaradiť do starostlivosti o pleť aj aký-taký očný krém. Netvrdím, aby ste si ihneď utekali kúpiť hutný krém pre ženy po 50, ktoré už majú aj svoje vrásky. Stačí lacnejšia a ľahšia alternatíva ako napríklad očný krém od Cien z Lidlu. Ten používam aj ja a zaspávam z lepším pocitom, že som na všetko pripravená :). 


Viem, že pre niekoho je moja rutina zdĺhavá, pracná a s väčším množstvom produktov, no mne to takto vyhovuje. Budem rada ak sa so mnou podelíte (v komentári) o vaše večerné rituály a dáte vedieť, aké produkty používate a či ste už skúšali niečo z toho, čo používam ja. Pokiaľ máte záujem, môžete ma sledovať aj na mojom instagrame alebo facebooku. A nezabudnite sa o svoju pleť starať, lebo či chcete alebo nie, ona vám to časom vráti :).

Majte sa krásne,
vaša Dada. 

You Might Also Like

6 komentárov

  1. Já používám ten Garnier 3 v 1 a micelární vodu od Garnier :) momentálně mám ale doma čistící gely od Yves Rocher, tak zkouším ty. Bohužel mám teď velké problémy s pletí a léčím se u kožní, tak moje pečující kosmetika získává trochu jiný rozměr :D

    LADY LENNA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja mám celkom obľúbenú micelárku od Garnier modrú :) tak to dúfam, že sa tvoje problémy čoskoro zlepšia :) a ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  2. máš naozaj veľa produktov na večernú rutinu... čo je celkom fájn, že svojej pleti dopraješ poriadné vyčistenie, ktoré je potrebné :). inak, tú čiernu masku od Avonu som mala, bola celkom fájn a bola som s ňou celkom spokojná :).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem za krásny komentár :) snažím sa dať pleti všetko čo potrebuje :)

      Odstrániť
  3. Tento odličovač Balea mám tiež veľmi rada, patrí k najlepším v drogérii. Niečo podobne skvelé má Garnier, dvojfázový odličovač na pleť aj oči. Tiež v očiach neštípe a odlíči všetko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne asi viem, ktorý od Garnier myslíš, tiež má modrú tú olejovú zložku, no na ňom je nemožné to balenie, konkrétne otváranie, lebo sa mi už stalo, že sa mi otvoril a vylial do kabelky, inak ho tiež používam, len rada skúšam nové veci :) ďakujem za krásny komentárik

      Odstrániť

Veľmi pekne ďakujem, za tvoj komentár :)